Meme Küçültme Ameliyatı

Memeler, göğüs bölgesinde yer alan ve vücudun genel estetiği açısından oldukça önemli organlardır. Yağlardan ve birtakım salgı bezlerinden meydana gelen bu organlar; çok küçük veya büyük olduklarında çeşitli estetik sorunlara yol açabilirler. Omuz genişliğine ve gövdeye kıyasla fazla büyük olan memeler; estetik açıdan dengesiz bir görüntüye yol açabilmektedir. Bel ağrısı gibi sıkıntılara da yol açabilen aşırı büyük göğüsler, birçok kadının günlük yaşantısını zorlaştırmaktadır. Aşırı büyük memeler, bazı uyku pozisyonlarını imkânsız, kıyafet seçimini ise oldukça zorlu bir süreç haline getirebilmektedir.

Meme küçültme ameliyatı sayesinde; vücut ölçüleri ile orantılı, estetik açıdan oldukça zengin ve konforlu memelere sahip olmak mümkündür. Meme küçültme ameliyatı; sırt, omuz ve bel ağrılarının da ortadan kalkmasına yardımcı olmaktadır.

Meme küçültme ameliyatı ve diğer estetik operasyonlar hakkında detaylı bilgi için bizi arayabilir, Op. Dr. Can Öztekin gibi alanında uzman bir isimden randevu alabilirsiniz.

Meme Küçültme Ameliyatı Nedir?

Meme küçültme ameliyatı, çeşitli sebeplerle olması gerektiğinden daha fazla büyüyen, birtakım estetik ve fizyolojik sıkıntılara yol açan memelerin küçültülmesi işlemidir. Bu işlem sayesinde hastalar, bedenleri ile uyumlu, güzelliklerini ön plana çıkarabilen, orantılı büyüklükte memelere sahip olabilirler. Böylece aşırı büyük göğüsler sebebi ile sahip deneyimledikleri olumsuzluklardan kurtulabilirler.

Meme Küçültme Ameliyatı Riskleri Nelerdir?

Meme küçültme ameliyatı, uzman bir doktor tarafından gerçekleştirildiği takdirde oldukça güvenli ve konforlu bir operasyondur. Elbette her operasyonda olduğu gibi birtakım riskler vardır. Bunlar arasında ameliyat sonrası enfeksiyon gibi uygun bir bakım ile kolay bir şekilde önlenebilecek riskler yer alır. Yine uygun koşullarda ve uzman bir doktor tarafından gerçekleştirilmeyen operasyon sırasında memeyi meydana getiren birtakım dokular zarar görebilir. Bu gibi riskleri önlemek de doktor ve klinik seçimi ile hastanın elindedir.

Meme Küçültme Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Meme küçültme ameliyatı doktor tarafından hastaya özel olarak planlanan birtakım süreçler içerir. Bu süreçler dahilinde hastanın beden ölçüleri, talepleri ve şikâyetleri değerlendirilir. Daha sonrasında ise elde edilen bulgular ışığında operasyon gerçekleştirilir. Hastanın ameliyata uygunluğu da özenle kontrol edilir.

Meme küçültme ameliyatı genel anestezi altında gerçekleşen bir işlemdir. Dolayısıyla hastalar, operasyon sırasında herhangi bir ağrı hissetmezler. Doktor kararına göre farklı şekillerde gerçekleşebilen bu cerrahi operasyon ile fazla meme dokusu özenle alınır. Yine fazlalık olan cilt dokusu da çıkarılır. Bu işlemler sırasında süt kanalları gibi dokulara zarar verilmemesine özen gösterilir. Yapılan işlemin kapsamına ve şekline göre; meme küçültme ameliyatı 2,5 saat ile 4 saat arasında sürebilmektedir.

Meme Küçültme Ameliyatı Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Meme küçültme ameliyatı sonrasında hastalar bir gün boyunca hastanede gözetim altında tutulurlar. Bu gözetim süreci boyunca hastanın düzenli olarak kontrolü sağlanır. Tansiyon ve nabız gibi vital bulgular düzenli aralıklarla takip edilir. Genel anestezinin etkilerini dağıtabilmek adına hastaya hafif egzersizler yaptırılır. Böylece hastanın iyileşme sürecine sağlıklı bir adım atması sağlanır. Taburcu olan hastalar, belirli aralıklarla doktor kontrolünden geçerler. Böylece iyileşme sürecinin sağlıklı geçtiğinden emin olunur.

İyileşme süreci boyunca ağız fiziksel aktivitelerden, sportif faaliyetlerden uzak durulması önerilir. Kişisel hijyene dikkat etmek olası enfeksiyon risklerini ortadan kaldıracaktır. İyileşme süreci boyunca meme bölgesinin sıkılmaması, meme bölgesine darbe almaktan kaçınılması ve doktor tarafından önerilen tarzda sutyenlerin kullanılması tavsiye edilir. Doktor tavsiyelerine uymak; iyileşme sürecini hızlandıracaktır. Doktorunuz meme küçültme ameliyatı sonrası iyileşme süresi ve iyileşme süreci hakkında sizi detaylı olarak bilgilendirecektir.

Meme Küçültme Ameliyatı Sonrası İz Kalır Mı?

Her cerrahi operasyonda olduğu gibi meme küçültme ameliyatında da iz kalabilmektedir. Ancak bu izlerin boyutu ve görünümü; çeşitli uygulamalar sayesinde en aza indirilebilmektedir. Bir süre sonra izler büyük oranda iyileşme gösterir ve dikkatli bakılmadığı takdirde fark edilmez hale gelirler.

Meme Küçültme Ameliyatı Fiyatları

Memeler, birtakım hormonal faktörler ve rahatsızlıklar sebebi ile aşırı büyüyebilmektedir. Bu durum hastaların günlük yaşantısında zorluklara, çeşitli kas ve iskelet ağrılarına yol açabilir. Bu şikâyetlerin yanı sıra aşırı büyük memeler, estetik ve vücut ölçüleri ile uyumlu olmayan bir görüntüye yol açabilirler. Hastaya özel planlanan meme küçültme ameliyatı ile, aşırı büyük memeleri; vücut ile orantılı ve külfetsiz bir hale getirmek mümkündür. Böylece hastalar hem arzuladıkları görünüme sahip olabilir hem de sırt ağrısı gibi olumsuzluklardan kurtulabilir. Meme küçültme ameliyatı fiyatları, yapılan işlemlerin şekline ve kapsamına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir.

Meme küçültme ameliyatı fiyatları ve diğer konular hakkında detaylı bilgi için bizi arayabilir, Estetik Cerrahi alanında uzman isimlerden olan Op. Dr. Can Öztekin’den randevu alabilirsiniz.

Şimdi Ara!